Bij het huren van producten gelden de volgende voorwaarden:
ARTIKEL 1.DEFINITIES
De volgende definiëringen hebben (in deze algemene voorwaarden) te gelden:
1.1 Onder verhuurder/verkoper/opdrachtnemer wordt verstaan: badeendhuren.nl hierna ook te noemen “verhuurder”, gebruiker van deze algemene voorwaarden.
1.2 Onder huurder/koper/opdrachtgever wordt verstaan: iedere (potentiële) wederpartij die een natuurlijk persoon, al dan niet handelend in de uitoefening van een bedrijf of beroep, of een (natuurlijk) rechtspersoon, of (rechtelijk) lichaam is.
1.3 Onder overeenkomst wordt verstaan: de schriftelijke bevestiging door verhuurder van een bestelling van huurder dan wel de aanvaarding van de niet herroepen offerte van verhuurder, dan wel bij gebreke daarvan de factuur of bezorgings-/afleverbon.
1.4 Onder gebruiksdag wordt verstaan: een dag als rekeneenheid voor duur van een huurperiode; de gebruiksdag gaat in op de dag waarom de artikelen worden afgehaald en eindigt op de dag van het retour brengen van de artikelen.
ARTIKEL 2.TOEPASSELIJKHEID
2.1 Deze voorwaarden gelden voor iedere offerte, aanbieding, leverantie en prestatie en iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, voor zover van deze voorwaarden niet door verhuurder uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.
2.2 Toepasselijkheid van (algemene) voorwaarden van huurder is uitgesloten.
2.2 Acceptatie van goederen leidt automatisch tot akkoord met de toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van badeendhuren.nl.
ARTIKEL 3. OFFERTES
3.1 De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende tien dagen na dagtekening offerte, tenzij anders aangegeven. Verhuurder is gerechtigd een vrijblijvende offerte te herroepen binnen drie werkdagen na aanvaarding van deze offerte
door huurder. In dat geval is tussen partijen geen overeenkomst van kracht.
3.2 Tenzij anders vermeld zijn de in de offerte vermelde prijzen exclusief de geldende BTW en exclusief kosten, waaronder energie-, transport- en verzekeringskosten.
3.3 Indien de aanbieding is gebaseerd op de door opdrachtgever verstrekte gegevens mag opdrachtnemer van de juistheid daarvan uitgaan.
3.4 Elke aanbieding is, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, gebaseerd op normale omstandigheden en normale werkuren.
3.5 Een aanbieding is voor opdrachtnemer slechts bindend indien dit uitdrukkelijk schriftelijk door haar is bevestigd.
ARTIKEL 4. UITVOERING HUUROVEREENKOMST
4.1 De overeenkomst voor huur en verhuur komt tot stand op het moment dat er overeenstemming is bereikt met betrekking tot de zaken,
data van de terbeschikkingstelling en de huurprijs van de zaken en dit door opdrachtnemer schriftelijk is bevestigd. Evident is ook steeds artikel 1.3 van toepassing.
4.2 Opdrachtnemer zal een overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
4.3 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens die noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de benodigde gegevens niet tijdig zijn verstrekt heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende kosten aan opdrachtgever in rekening te brengen.
4.4 Voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4.5 Opdrachtgever zal uitsluitend gekwalificeerd personeel voor het gebruiken van artikelen toestaan.
4.6 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het gebruik van de juiste energiemiddelen (stroom, brandstof ).
4.7 Indien gehuurde zaken na het verstrijken van de huurperiode niet tijdig bij opdrachtgever zijn geretourneerd is opdrachtnemer gerechtigd voor elke dag waarmede de overeengekomen termijn wordt overschreden kosten in rekening te brengen. Uitgangspunt is dan minimaal de geldende dagverhuurprijs.
Deze extra kosten zullen in eerste instantie van de borg worden ingehouden.
4.8 Opdrachtgever verplicht zich de gehuurde zaken schoon en in dezelfde staat en aantal als bij ontvangst te retourneren. Vervuiling, manco’s als wel beschadigingen of wat dies meer zij kunnen immer na retourdatum door opdrachtnemer aan opdrachtgever worden
kenbaar gemaakt. Indien de zaken door opdrachtnemer moeten worden gereinigd zullen minimaal de volledige reinigingskosten in rekening worden gebracht bij opdrachtgever. Indien manco’s en beschadigingen worden geconstateerd wordt de zaak tegen nieuwwaarde
bij opdrachtgever in rekening gebracht.
ARTIKEL 5. ANNULERING VAN OVEREENKOMST
5.1 Indien een overeenkomst geheel of ten dele door opdrachtgever wordt geannuleerd, is opdrachtgever verplicht een schadeloosstelling aan opdrachtnemer te betalen volgens onderstaand schema:
A) Bij annulering meer (tot) dan één week voor feitelijke terbeschikkingstelling is opdrachtgever gehouden tot betaling van alle gemaakte
kosten plus 25% van de huur-/aanneemsom.
B) Bij annulering binnen één week voor feitelijke terbeschikkingstelling is opdrachtgever gehouden tot betaling van alle gemaakte kosten plus 50% van de huur-/aanneemsom. Indien de gehuurde zaken reeds op verzoek van opdrachtgever zijn afgeleverd, is opdrachtgever de
volledige huur-/aanneemsom verschuldigd.
5.2 Onverminderd het bepaalde in artikel 5.1, stelt de opdrachtnemer de opdrachtgever in de gelegenheid om de kosten van annulering als genoemd in artikel 5 onder A) en B) af te kopen. Door betaling van een toeslag van 3% op de totale offerte/factuur is opdrachtgever tot aan de dag van levering gevrijwaard van de kosten van een eventuele annulering door opdrachtgever.
5.3 Bij annulering op de dag van terbeschikkingstelling zelf door opdrachtgever, is opdrachtgever gehouden tot betaling van de volledige
huur-/aanneemsom. In dit geval is de vrijwaring van kosten door betaling van een toeslag als genoemd onder artikel 5.2 uitdrukkelijk uitgesloten.
ARTIKEL 6. WIJZIGING OVEREENKOMST
6.1 Indien tijdens de uitvoering van een overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen dan wel aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig
aanpassen.
ARTIKEL 7. LEVERTIJD
7.1 Een overeengekomen levertijd is zo nauwkeurig mogelijk opgegeven maar is geen fatale termijn. Overschrijding van de levertijd geeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, opschorting dan wel ontbinding van de gesloten overeenkomst. Weigering of terugzending van hetzij geheel hetzij een gedeelte van het gekochte behoeft uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van verkoper. Alle daaraan verbonden kosten zijn voor rekening van opdrachtgever.
ARTIKEL 8. GARANTIE
8.1 De deugdelijkheid van geleverde en verwerkte zaken wordt door opdrachtnemer gewaarborgd, met dien verstande dat op geleverde materialen, voor zover ze betrokken zijn van derden, er niet minder of meer garantie wordt gegeven dan aan opdrachtnemer door leverancier/fabrikant is gegeven. Daarbij geldt voor toepasselijkheid van garantie, de datum van levering aan opdrachtnemer.
8.2 De garantieverplichtingen vervallen onmiddellijk:
A) Indien schade het gevolg is van een opzet of onjuiste behandeling door opdrachtgever of indien opdrachtgever zonder voorafgaande schriftelijke toestemming reparaties of veranderingen verricht of laat verrichten;
B) Indien opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet.
8.3 Buiten de garantie vallen:
A) Kleine, in de branche gebruikelijke of technisch niet te vermijden afwijkingen in kwaliteit, kleur, vorm en dergelijke die geen afbreuk doen aan de deugdelijkheid;
B) Beschadigingen die het gevolg zijn van werkzaamheden welke niet door of vanwege opdrachtnemer aan het geleverde zijn uitgevoerd;
C) Beschadigingen als gevolg van een tijdelijke of blijvende schadelijke verandering in het milieu.
ARTIKEL 9. ONTBINDING OVEREENKOMST
9.1 De vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever zijn onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen:
A) Indien opdrachtnemer bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming van de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft dan wel in onvoldoende mate gegeven is;
B) Indien na het sluiten van de overeenkomst aan opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden haar gegronde redenen geven te vrezen dat de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen zal of zal kunnen voldoen.
9.2 In de genoemde gevallen is opdrachtnemer (bovendien) bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, één en ander onverminderd het recht van opdrachtnemer om schadevergoeding
te vorderen.
9.3 Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of materiaal waarvan opdrachtnemer zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient of zich pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk dan
wel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden vereist, is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden.
ARTIKEL 10. BETALING
10.1 Tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen zal de betaling van de overeengekomen prijs geschieden netto contant, voorafgaand aan levering en zonder korting en/of verrekening.
10.2 Betaling dient te geschieden:
A) In geldige Nederlandse valuta (Euro);
B) Door middel van wettig betaalmiddel ten kantore van opdrachtnemer;
C) Netto, zonder enige korting of verrekening.
10.12 Voor verhuurartikelen geldt een borgtarief. Dit tarief is vermeld in de webshop en wordt tevens op de order vermeldt. De borg dient bij levering te worden voldaan.
Bij correcte retournering van de gehuurde artikelen wordt de borgsom volledig gerestitueerd aan de opdrachtgever.
10.13 In conformiteit met artikel 4.8 geldt, dat vervuiling, manco’s als wel beschadigingen of wat dies meer zij en de daaruit voortkomende kosten conform artikel 4.8 eersten op de borgsom worden verrekend, en indien de borgsom niet toereikend blijkt, voor het meerdere deel door de opdrachtgever netto contant bij constatering aan de opdrachtnemer dienen te worden vergoed.
ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID
11.1 Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het gebruik van de door opdrachtnemer verhuurde produkten.
11.2 Opdrachtgever verplicht zich maatregelen te nemen ter voorkoming van beschadiging, diefstal of anderszins en zo nodig de gehuurde
zaken te verzekeren.
11.3 Gedurende de gehele huurperiode is opdrachtgever aansprakelijk voor alle boetes, leges, precario, staangelden, milieulasten en/of
aanverwante risico’s en kosten, voortvloeiend uit het gebruik van de gehuurde zaken.
11.11 Onverminderd het bepaalde in artikel 11. lid 1 t/m 1, houdt de opdrachtnemer de opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele
storm- en/of brandschade alsook de gevolgschade aan geleverde zaken. Aansprakelijkheid van opdrachtnemer in welke zin ook is in dit
verband uitgesloten.
11.14 Onverminderd al het bepaalde in deze algemene voorwaarden is de opdrachtgever te allen tijde aansprakelijk indien/voor schade/
kosten die zijn ontstaan door opzet of grove schuld van opdrachtgever of van enige persoon die handelt of handelen in naam van de
opdrachtgever.
11.15 Het vaststellen van schade(n) c.q. verlies en dergelijke, en kosten in dit verband is enkel voorbehouden aan opdrachtnemer, welke
constatering voor partijen bindend is.